söndag 19 augusti 2012

Vilken festdag

Vilken dag det var i går. Dagen började med en otroligt god frukostbuffé på Rica Hotel Stockholm. Att sitta och äta frukost i lugn och ro i deras vinterträdgård var helt underbart. Efter frukost tog vi och vilade samt förberedde oss för bröllopet.
Vinterträdgården 
Det blev en promenad upp till Skansen och Seglora kyrka där vigseln skulle vara. Maken skulle både vara solist och fotograf så vi var där i god tid. Och jag fick också leka lite fotograf då maken sjöng. Mycket fin vigsel, E:s gudfar var vigselförrättare. Efter vigseln åkte hela bröllopssällskapet en abonnerad spårvagn ner till festlokalen, Sällskapets lokal.
Sällskapet

Matsalen


Först bjöds det på champagne och tilltugg, bland annat ostron. Jag kan härmed säga att jag har ätit ostron, men någon direkt höjdarupplevelse var det inte men jag har gjort det. God mat och goda viner serverades, efter varmrätten fick man byta bord så man fick chans att prata med fler. Till sist blev det dans och fri bar och stämningen var hög. Maken och jag landade nog på hotellet vid ett-tiden i natt efter en underbar festdag där vi träffade många människor.

Lite bilder från festligheterna
Tyvärr pågår dock ett arbete på hotellet så vid klockan nio i morse drog borren i gång och väckte oss. Men vi hann få i oss det sista av den härliga frukosten innan maken skulle iväg på ytterligare ett fotouppdrag. Nu ska jag dock ta och checka ut för att sedan bege mig till tåget.
Pernie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar