lördag 5 oktober 2013

Hemma igen

Nu är vi hemma igen efter 4 dagar i London, 4 dagar med mat, sömn, promenader, shopping och massa nya intryck. Känns ändå som jag har hunnit ladda batterierna.

Vi bodde på Metropolitan by COMO som ligger i centrala London precis vid Hyde Park. Jag tyckte det så klart var tråkigt att inte frukost ingick men hotellet var helt suveränt ändå. Vi kom dit tidigare men fick ändå checka in och lämna av väskorna. Möttes även av varma våta handdukar för att kunna tvätta händerna. När rummet var färdigt och vi kom tillbaka så var vårt bagage redan på rummet. Rummet var stort, inte kanske den vackraste utsikten då vi tittade rakt in i London Hilton. Mjuka sängar, bra service och rent och snyggt. Det största plusset i kanten var efter utcheckning. Vi checkade ut  på morgonen och fick lämna in våra väskor så vi kunde gå ut och shoppa lite. Väl efter en 3,5 timmar kommer jag på att jag hade glömt våra svenska pengar i kassaskåpet. Trodde att det var förlorade pengar men vi gick tillbaka till hotellet och förklarade problemet. Det ringdes ett samtal från receptionen och vi fick sitta ner och vänta en stund i lobbyn. Ner kommer sedan en man som var säkerhetsansvarig och frågade vad vi hade glömt och hur det såg ut. Det visade sig att han hade med sig pengarna och de hade till och med räknat dem. Senare på Heathrow så såg jag att han till och med hade hunnit skicka ett mail till mig om det. Det kallar jag service och ett säkert hotell. Mycket nöjd med vistelsen på hotellet och kan verkligen rekommenderar det vidare.


Pernie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar