måndag 18 juni 2012

Sonicare Airfloss

Jag har nu i några veckor testat Sonicare Airfloss.

Mitt första intryck var när jag fick den var att den verkade klen i munstycket som verkade så smalt. Kan berätta att det inte klarade ett fall ner från badrumsskåpet utan gick av. Lyckades dock laga den med superlim. Det skulle vara bra med ett utbytbart munstycke i fall det går sönder. Även behållaren som man fyller med vatten är lite liten men det kanske har sin funktion att vattnet inte ska stå och bli dåligt. Och det känns bättre att använda fräscht vatten.

Jag var inte beredd på trycket som kom i vattnet, och det tog ett tag innan jag lärde mig knepet med vattenstänk överallt. Spegeln var inte vacker efter de första gångerna. Helt klart gjorde den sitt jobb mellan tänderna. Dock har jag ett stort mellanrum mellan två tänder och där klarade den inte riktigt av att få bort allt som hade fastnat. Utan fick använda mina plackers. Jag tycker inte det gick snabbare att göra rent tänderna med den än med plackers som jag annars brukar använda.

Skulle jag rekommendera airflossen? Nja inte till det priset skulle jag inte rekommendera den, då hade jag hellre rekommendera plackers som också är lätt att använda till att rensa mellan tänderna. Dessutom är de lätta att ha med sig.

Bild från Smartson


Pernie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar