lördag 10 augusti 2013

Vardagen åter är

Utsikten från mitt nya kontor

I måndags så var det dags att gå tillbaka till vardagens rutiner igen med jobb och dagis. För barnen gick det jättebra att gå tillbaka till dagis. Inte mycket barn denna veckan så de har haft det lugnt och skönt men mycket trötta på kvällarna. För min del innebar det en stor omställning, jag skulle börja på mitt nya jobb i en annan stadsdel. Nya människor och rutiner. Nervöst men det gick bra, som tur var var de inte så många då en del fortfarande har semester. Men jag har haft långtråkigt då min behörighet till att komma in i datasystemet inte kommit och jag behöver inte läsa in mig på lagar och regler. Så jag har i stället packat grejer och ordnat praktiska saker. Men jag hoppas det blir ändring nästa vecka. Dock känns det konstigt och tomt utan mina gamla kollegor som kände mig.
Pernie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar