torsdag 30 maj 2013

Arla mjukglass

Då det varit varmt idag tänkte jag att det skulle passa bra med glass. Då vi hade några paket Arla mjukglass i kylen så prövade vi en av dem. Valde den med jorgubbssmak.


Väldigt lätt att göra, vispa glassmeten i två minuter tills den är fluffig. Täck över och in med den i frysen i minst 3 1/2 timme. Ta ut den och vispa den till en mjuk och krämig mjukglass. Voila färdigt!!

Jag fick inte till den direkt så mjuk och krämig då den var lite för hård. Dessutom så har vi inga spritsar utan jag fick sleva upp den i skål. Men konsistensen liknade mjukglass som man köper ute. Smälte dock ganska snabbt. Jordgubbssmaken var lite fadd och kemisk. Skulle behövt kanske något tillbehör till. Ska bli spännande att testa de andra två smakerna, choklad och vanilj. Ska bli kul och se om barnen uppskattar det också.
Inte någon snygg uppläggning direkt

Summan av det hela är att jag kan tänka mig att köpa den igen. Vad jag läst så ska priset vara runt 30 kr.
Pernie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar