lördag 3 november 2012

Veckorna går

Ja så har det gått en vecka till. Den här veckan har verkligen försvunnit. Sonen har varit tidsvill efter omställningen till vintertid och vaknar extra tidigt. På arbetet har det varit en konstig stämning då alla vikarier har blivit varslade och vet inte om de få vara kvar efter nyår. Då majoriteten är vikarier så smittar det naturligtvis över på oss andra. Dessutom har vi en chef som själv har sagt att han har svårt att kommunicera med medarbetarna. Konstigt uttalande för jag anser att det är viktigt att en chef kommunicera med oss medarbetare särskilt som det är nu. Även rekryteringen till en ny förste ställer till bekymmer då vi inte vet alls hur han tänker runt det. Jag kommer att vara med vid intervjuerna dels för att se till gruppens bästa, dels för egoistiska skäl. Det är så längesedan jag var på en intervju och nu när jag själv håller på att söka arbete så tycker jag det är ett bra sätt att förbereda mig på en intervjusituation och vilka frågor som kan tänkas komma.
Pernie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar