lördag 28 september 2013

Dermalex repair

Som Smartsons testpilot har jag fått pröva Dermalex Skin Repair -en kortisonfri behandling av eksem. Tyckte det lät bra då jag är trött på att hela tiden smörja in med kortison. Det skulle vara skönt med en receptfri kortisonfri kräm till ansiktet. Dermalex består av ämnen som effektivt behandlar eksemet genom att aktivera hudens egna reparationsmekanism och bilda en skyddande film mot yttre faktorer som kan trigga eksemet. Den mjukgör och återfuktar huden samtidigt som den behandlar symptomen.

Då jag har lidit av eksem sedan barn hade jag förväntningar på denna kräm. Och särskilt då till ansiktet. Smörjde med krämen ca 2 ggr om dagen. Huden blev mjuk men tyvärr såg jag ingen direkt skillnad på eksemet. Kanske om jag hade smörjt mer eller längre period. Dock var den bra som mjukgörande och skonsam då den varken innehåller parabener eller parfym. Till mitt ansikte får jag nog fortsätta med Protopic, den salva som ger bäst resultat.
Pernie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar